Twój koszyk
Zasady kolejności prezentacji produktów na apteka-melissa.pl
Apteka internetowa apteka-melissa.pl (dalej: Apteka Internetowa) prezentuje swoim użytkownikom (dalej: Użytkownik) dostępne w jej ofercie produkty, poprzez nadanie tym produktom określonej widoczności lub wagi w wyniku ich wyszukiwania.
1. Prezentacja produktów na stronie głównej
Na stronie głównej Apteki Internetowej prezentowane są produkty aktualnie objęte promocjami zleconymi albo własnymi prowadzonymi na podstawie odrębnych zleceń marketingowych oznaczone flagą „Sponsorowane” oraz produkty z krótką datą oznaczone flagą „Krótka data”.
2. Wyszukiwarka
Użytkownik w celu wyszukania danego produktu ma możliwość wpisania w oknie wyszukiwarki słów kluczowych (słowa lub frazy).
W oknie podpowiedzi Użytkownik ma możliwość zawężenia wyników wyszukiwania poprzez wybór:
- popularnej frazy z listy najczęściej wyszukiwanych fraz;
- producenta z listy najpopularniejszych producentów;
- produktu, poprzez jego wybór lub dodania do koszyka.
Po kliknięciu w “Zobacz wszystkie produkty” Użytkownikowi prezentowane są wszystkie produkty przypisane do danej frazy.
Po wyszukaniu danej frazy Użytkownikowi prezentowana jest lista produktów sortowanych automatycznie lub w oparciu o wybrane przez Użytkownika kryteria zgodnie z pkt. 5 poniżej. Użytkownik ma możliwość wyszukania produktu po wpisaniu w oknie wyszukiwarki określonej frazy. Po otwarciu okna wyszukiwarki wyświetlane są podpowiedzi w postaci najpopularniejszych fraz oraz pasujące produkty, które zmieniają się wraz z wpisywanym hasłem.
Po wyszukaniu wyników produkty domyślnie wyświetlane są w kolejności automatycznej i sortowane według trafności.
Pozycja produktu na liście może się zmieniać w czasie. Wpływają na to różne czynniki, na przykład:
- Użyte frazy do wyszukania wyników;
- Zawężenie wyników poprzez wybrane filtry;
- Zaangażowanie kupujących;
- Atrybuty, jakie są przypisane do produktu;
- Dostępność produktów;
- Nazwa produktu;
- Producent;
- Kategoria, w której znajduje się produkt;
- Przypisane do fraz synonimy.
Użytkownik może sortować wyświetlone dla danej frazy produkty według takich parametrów, jak:
- Trafność
- Nazwa A-Z
- Nazwa Z-A
- Cena (rosnąco)
- Cena (malejąco)
W wynikach dopasowanych do wyszukiwanych haseł, które posortowane są automatycznie według trafności, pozycja produktu może być zmieniona na wyższą na określony czas. Możliwe jest to dzięki zastosowaniu przez usługodawcę specjalnych narzędzi, które powodują wyświetlanie produktów na początku listy, a następnie pokazane są pozostałe dopasowane do zapytania produkty. Na stronie funkcjonują dwa takie narzędzia:
- Narzędzie ADS pozwalające przypiąć produkty na samej górze wyników, które nie zmieniają się pomimo użycia filtrów, sortowania, a nawet przejścia na kolejną stronę.
- Narzędzie umożliwiające jedynie podbicie produktów na początek listy, przy czym wyniki zmieniają się wraz z użyciem filtrów, sortowania i zmiany strony.
Produkty niedostępne zawsze prezentują się na końcu listy, niezależnie od wyboru typu sortowania lub filtra.
3. Drzewo kategorii produktów
W dostępnym w górnej części interfejsu Apteki Internetowej drzewie kategorii produktów Użytkownik może wyszukać interesujący go produkt poprzez funkcjonalność wybierania kolejnych kategorii produktowych wyświetlanych w ramach drzewa kategorii produktów.
Produkty mogą być wyświetlane w ramach wybranych przez Użytkownika kategorii produktów w kolejności automatycznej lub z zastosowaniem kryteriów sortowania wybranych przez Użytkownika zgodnie z pkt 4 poniżej lub kryteriów filtrowania wybranych przez Użytkownika zgodnie z pkt 5 poniżej.
4. Sortowanie produktów w kategoriach
Użytkownik może sortować produkty w kategoriach według następujących kryteriów stosowanych w następującej kolejności:
- wg Trafności, która ustalana jest w oparciu o następujące czynniki:
- dostępność produktu;
- wykorzystanie płatnych narzędzi promocji udostępnianych przez właściciela Apteki Internetowej oznaczone flagą „Sponsorowane”;
- popularność produktów wynikających ze sprzedaży;
- wg Popularności, które sortują produkty według następującej kolejności:
- stan magazynowy;
- popularność produktu wynikający ze sprzedaży;
- nazwa produktu;
- wg Nazwy A-Z;
- wg Nazwy Z-A;
- wg Ceny rosnąco;
- wg Ceny malejąco.
5. Filtrowanie
Użytkownik może filtrować produkty w kategoriach według następujących kryteriów: cena, producent, dla kogo (płeć), przeznaczenie, wiek, właściwości, wskazania, postać, kluczowy składnik, cena specjalny, typ produktu, sposób aplikacji, problem.
6. Produkty sponsorowane
Produkty oznaczone flagą „Sponsorowane” to produkty, którym w wyniku odrębnych zleceń marketingowych nadano większą widoczność w Aptece Internetowej m.in. poprzez umieszczenie ich na początku wyników wyszukiwania. Produkty sponsorowane każdorazowo są wyraźnie oznaczone i są wyświetlane na podstawie parametrów danego wyszukiwania.
7. Produkty chwilowo niedostępne
Produkty tymczasowo niedostępne prezentują się w wynikach wyszukiwania jako produkty wyszarzone z informacją o możliwości poinformowania o dostępności poprzez wiadomość email.
Takie produkty automatycznie wyświetlane są na końcu wyników wyszukiwania.