Twój koszyk
CZĘSTE PYTANIA
ZAMÓWIENIE, PŁATNOŚCI
1.Jak złożyć zamówienie?
W celu złożenia zamówienia przez stronę internetową apteka-melissa.pl należy:
1. Odszukać produkt na stronie www.apteka-melissa.pl
2. Dodać produkt do koszyka.
3. W ten sam sposób należy dodać wszystkie produkty, które chcemy zamówić.
4. Po skompletowaniu zamówienia, należy kliknąć w ikonę koszyka (w prawym górnym rogu).
5. W koszyku należy przystąpić do realizacji zamówienia klikając "Przejdź do płatności".
6. Po lewej stronie wybrać zakupy bez logowania lub dokonać rejestracji.
7. Podać swoje dane adresowe, wybrać metodę płatności i sposób dostawy oraz zaakceptować regulamin.
8. Zatwierdzić zamówienie przyciskiem "Zamawiam i płacę".
Potwierdzenie poprawnie złożonego zamówienia powinno pojawić się na skrzynce mailowej. Proszę pamiętać, iż nie można łączyć w jednym zamówieniu leków bez recepty z lekami na receptę.
2. Skąd mam wiedzieć, że moje zamówienie zostało poprawnie zapisane?
Po poprawnym złożeniu zamówienia, na stronie powinien wyświetlić się numer zamówienia wraz z informacją, że oczekuje ono na przyjęcie. Dodatkowo zostanie automatycznie wygenerowana wiadomość e-mail na adres podany przy rejestracji z numerem zamówienia i jego bieżącym statusem („oczekuje”).
3. Czy dostanę dowód zakupu?
Fakturę za zakupy wystawiamy elektronicznie. Jest ona wysyłana na wskazany w zamówieniu adres mailowy. Dodatkowo, podczas składania zamówienia można zaznaczyć opcję faktury VAT, z zastrzeżeniem postanowień § 2 pkt 9 Regulaminu sklepu internetowego.
4. Czy można anulować zamówienie?
W przypadku rezygnacji z zamówienia należy zgłosić ten fakt wiadomością e-mail bądź telefonicznie. Zamówienie może usunąć jedynie pracownik apteki internetowej.
5. Czy adres dostawy może być inny niż adres podany przy rejestracji konta?
Adres dostawy dla każdego składanego zamówienia może być inny niż adres podany przy rejestracji konta, fakt ten należy uwzględnić w momencie składania zamówienia.
6. Jaki jest aktualny koszt i termin dostawy produktów?
Aktualne terminy i koszty dostawy znajdują się pod linkiem: https://www.apteka-melissa.pl/strona/wysylka-i-zwroty.html
7. Czy apteka wystawia faktury z odroczonym terminem płatności?
Niestety apteka internetowa nie wystawia faktur z odroczonym terminem płatności.
8. Prawdopodobnie nie została dokonana płatność przed Przelewy24, ponieważ wystąpił błąd. Co mam zrobić?
Proszę o skontaktowanie się z naszym Działem Obsługi Klienta - tel: 412 770 000 lub email: info@apteka-melissa.pl. Podpowiemy jak dokonać ponownie płatności.
9. Czy jest możliwość łączenia zamówień lub dołączenia do złożonego zamówienia kolejnego produktu?
Niestety, złożone zamówienie nie może być modyfikowane. Nie możemy dodawać ani odejmować produktów, również dwa złożone zamówienia nie mogą zostać połączone w jedno.
10. W jaki sposób zabezpieczane są produkty podczas transportu w Aptece Melissa?
Produkty wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej zabezpieczone są folią bąbelkową i zapakowane w karton lub foliopak. Puste przestrzenie wypełnione są papierem pakowym.
11. Dlaczego zawartość koszyka znika po pewnym czasie?
Niestety, produkty dodane do koszyka pozostają w nim tylko przez określony czas. Jest to ściśle związane z systemem apteki internetowej oraz ciągłą aktualizacja stanów magazynowych.
12. Czy wysyłacie produkty za granicę?
Niestety aktualnie nie realizujemy wysyłek zagranicznych. Jeżeli pojawi się taka możliwość, stosowna informacja pojawi się na naszej stronie internetowej.
13. Czy inna osoba może za mnie odebrać zamówienie z apteki stacjonarnej?
Każde zamówienie z odbiorem osobistym może odebrać osoba pełnoletnia posiadająca imię i nazwisko osoby zamawiającej oraz numer lub kod QR zamówienia.
14. Czy można zmienić formę płatności z przelewu na „za pobraniem”?
Oczywiście, w tym celu należy skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Pracownik apteki zmieni formę płatności na „za pobraniem”. Należy pamiętać, że zmieni się wtedy koszt dostawy.
15. Skąd mam wiedzieć, czy moja paczka jest już gotowa do odbioru w aptece stacjonarnej?
Powiadomienie o gotowości paczki do odbioru wysyłane jest drogą elektroniczną (na adres mailowy podany podczas składania zamówienia) oraz poprzez wiadomość sms (na numer telefonu podany podczas składania zamówienia).
16. Zamówienie wysłano do mnie, a paczki od kilku dni nie ma, co zrobić?
Należy skontaktować się z nami poprzez wiadomość e-mail, bądź telefonicznie. My zorientujemy się w firmie kurierskiej co się dzieje z przesyłką i poinformujemy o tym klienta.
17. Czy można zapłacić przelewem tradycyjnym?
Niestety, taka forma płatności nie jest dostępna w naszym sklepie.
CENY, OFERTA
1. Czy mogę otrzymać informacje odnośnie cen i dostępności leków w aptekach stacjonarnych?
W sprawie cen i dostępności leków na receptę prosimy o kontakt z wybraną apteką stacjonarną.
2. Czy ceny i asortyment w aptekach stacjonarnych jest taki sam jak w aptece internetowej?
Apteka internetowa Melissa posiada inną ofertę produktową oraz ceny niż apteki stacjonarne. Widoczna oferta obowiązuje tylko podczas składania zamówienia poprzez stronę apteki www.apteka-melissa.pl
3. Czy apteka internetowa oferuje kartę stałego klienta lub inną formę rabatów?
Niestety z uwagi na obowiązujące nas przepisy Prawa Farmaceutycznego nie możemy udzielać rabatów oraz prowadzić programów lojalnościowych.
4. Czy jest możliwość wyboru odpowiedniego koloru / wersji produktu, który chcę zamówić?
Zgodnie z informacją podaną na naszej stronie, nie mamy możliwości wyboru konkretnej wersji produktu, przepraszamy za niedogodności.
5. Kiedy będzie dostępny produkt, na który czekam?
Jeśli nie ma braków u producenta lub w hurtowniach, produkt powinien pojawić się w aptece w najbliższym czasie. Proszę regularnie sprawdzać dostępność na naszej stronie internetowej.
ZWROTY, REKLAMACJE
1. Jak długo trwa rozpatrywanie reklamacji?
Reklamacje są rozpatrywane najpóźniej do 14 dni od momentu złożenia stosownej reklamacji drogą e-mailową, jednak najczęściej staramy się to robić na bieżąco, np. za pomocą przesyłek wymiennych.
2. Ile mam czasu na zgłoszenie reklamacji?
Czas na zgłoszenie reklamacji to 14 dni od momentu otrzymania przesyłki. Najlepiej, gdy reklamacja zostanie zgłoszona niezwłocznie po stwierdzeniu wady produktu.
3. Co zrobić, gdy zobaczę, że przesyłka jest uszkodzona?
Celem usprawnienia procesu reklamacji należy (najlepiej) w obecności kuriera sporządzić protokół szkody i poinformować nas o zaistniałej sytuacji.
4. Co zrobić, gdy zawartość paczki jest inna niż zamówiona, bądź niekompletna?
Ten fakt należy zgłosić bezpośrednio do Biura Obsługi Klienta drogą mailową info@apteka-melissa.pl.
5. Czy mam możliwość otwarcia paczki w obecności kuriera?
Gdy przesyłka posiada oznaki naruszenia, kurier jest zobowiązany poczekać, aż sprawdzimy stan i zawartość paczki w jego obecności. Jest to nawet zalecane ze strony naszej firmy, gdyż znacznie ułatwia to ewentualne reklamacje.
6. Przysługuje mi odstąpienie od umowy, jak mogę zrezygnować z zamówienia?
Czas na odstąpienie od umowy (nawet bez podania przyczyny) wynosi 14 dni od momentu otrzymania zamówienia. Prosimy o dokonanie zwrotu produktu lub całej paczki wraz z formularzem „Odstąpienia od umowy” na adres naszej apteki internetowej. Należy pamiętać, że zgodnie z art. 96 ust.7 ustawy o Prawie Farmaceutycznym, nie jest możliwe przyjęcie zwrotu leku, wyrobu medycznego oraz środków specjalnego przeznaczenia żywieniowego.
7. Czy wszystkie produkty mogę zwrócić do apteki?
Nieotwarty produkt można zwrócić do naszej apteki w przeciągu 14 dni od dnia odebrania paczki. Należy pamiętać, że zgodnie z art. 96 ust.7 ustawy o Prawie Farmaceutycznym, nie jest możliwe przyjęcie zwrotu leku, wyrobu medycznego oraz środków specjalnego przeznaczenia żywieniowego.
8. Otrzymałem zniszczoną przesyłkę. Dlaczego muszę spisać protokół szkody?
Zgodnie z regulaminem Apteki Melissa, w celu rozpoczęcia procesu reklamacyjnego uszkodzonej przesyłki, niezbędne jest spisanie protokołu szkody z firmą kurierską.
Protokół szkody to dokument potwierdzający fakt uszkodzenia przesyłki podczas transportu i priorytetowy dowód w procesie reklamacyjnym.